BJA 9563 Tiada Lagi

Selamat Tinggal BJA 9563

Selamat Tinggal BJA 9563

Mungkin de yg paham atau tidak mengenai tajuk post ak x ni…sebenarnya BJA 9563 adalah sebuah motosikal kriss 100 yg ak guna sblm ni…kini dia tiada ag…mungkin dia masih wujud di Chong Motor sekiranya tiada insan yang memilikinya kembali…pe yg ak merepek ni???huhuhu…

moto ak yg lme 2 sbnarnye dh dijual…ak mmng sedih pd mulanya sbb yela,hmpir 2 thn ssh snang ak di ukm hanyalah bersama dgn dia,ke mana saja ak pergi,dia sering menemaniku…x kira panas atau ujan,pagi atau mlm dia tidak pernah serik untuk menemaniku…tp kini dia sudah tiada…maafkan ak BJA 9563…

ak bkn tidak sayangkan ko,tetapi ak terpaksa…dengan keadaan ko yg semakin uzur,ak terpaksa untuk menghantar ko ke tempat asal ko dilahirkan,iaitu di Chong Motor…mungkin sdah tiba masanya kita berpisah…ko jagalah diri baik2 di sana…semoga ko gembira sekiranya ko mendapat pengganti diriku…

kini ak hanya menunggu pengganti BJA 9563…siapakah yg dpt menggantikan dia???adakah WSK 3xxx ataupn BKH 1xxx???jika anda ingin mengundi siapakah yang bakal menggantikan BJA 9563,anda boleh undi menggunakan sms,taip undi jenama moto ke 999,hahaha,lu pikir la sendiri…sama2 kita tunggu dan lihat…

2 Responses to “BJA 9563 Tiada Lagi”

  1. Izin kan aku utk tambah isi post moto kesatria baja hitam ko tu..

    Ape2 pon aku pon terasa la dgn ketiadaan beliau..mungkin aku jugak salah satu dari penyebab kerosakan beliau sepanjang hidup ko kt UKM ni..Aku pon slalu je gune smpai aku da anggap tu moto aku sndiri walaupun selama ni aku pnjam kt ko..aku sangat berterima kasih pada beliau dan juga ko sebagai tuan nye..Tak de die hidup aku terhenti bagaikan jarum bateri ko da abes tempoh hari..

    Jasa beliau sungguh bererti utk diri ku yang masih lagi tinggal di bumi UKM walaupun jangka hayat ku sebenarnya sudah tiada lg di UKM ini.

    Mintak maap klu bantuan aku xseberapa untuk mengelokkan kembali moto ko seperti biasa.Cuma berkongsi duit untuk curahkan petrol ke dalam tangki beliau.Amat2 terharu dengan pengorbanan beliau dan juga tuannya sepanjang hayat nya di UKM ini.Sayang sebab tidak sempat ku kucup kucupan terakhir kepada sang BAJA SATRIA HITAM HIJAU ko tu..

    Gegaran spoket yang hebat sehinggakan t***r ku goyang girang, sport rim nya yang seperti kelabu sekelabu warna monyet berkeliaran di UKM ini walaupun warna putih asalnya, mudguard nya yang seperti bibir ning baizura boley di adjust atas dan bawah, bunyi rantai nya yang selalu buatku terhibur di kala menaiki beliau..xakan aku lupakan semuanya..

    Akhir sekali terima kasih yang tidak terhingga untuk ko wahai sahabat..Semoga ko maafkan aku dan relakan pemergian beliau untuk mendapatkan yang baru.

    Mintak maaf sekali lagi kepada tuan BJA 9563.

    p/s : tang klu ada rezeki panjang aku nk tumpang bakal kenderaan ko yang baru untuk sisa2 baki2 daki2 habuk2 aku di UKM ni..boley?
    Segala tindakan ko aku mulai dengan terima kasih..

  2. wah,sungguh terkesima n terharu n terkedu di kala ak mmbaca komen di atas…leh je sham,x de hal la beb…thanx jgk cz sme2 bertimbang rasa dgn pe yg ko beri kt ak cm belanja mkn minum,tuang minyak n pe ag…thanx again my friend…

Leave a Reply

