Luahan Hati Fasha Sandha:Eksklusif

mari kita sama2 ikuti luahan hati Fasha Sandha yang diambil dr my space nya…layannnn…

Fasha-Sandha

Salam Ramadhan buat semua sahabat yang saya sayangi di Myspace. Terima kasih kerana masih sayangkan saya, masih ambil tahu tentang perkembangan saya, masih menghantar comments dan masih bertanya khabar mengenai saya sehingga ke hari ini. Maafkan saya, tak dapat balas semua. Insyaallah jika ada kelapangan saya akan balas dan approve semua friend request. Insyaallah esok jika ada kelapangan saya akan upload gambar2 terbaru ya……


Saya sudah selesai shooting filem ‘4 Madu’ arahan Prof Razak, drama ‘Lakar’ arahan Aziz M Osman dan drama ‘Madu Di Tasik Hempedu’ arahan Murali. Drama bersiri ‘Cuci-cuci The Series’ akan ditayangkan di RTM tak lama lagi. Jangan lupa tengok ya dear!

Perkembangan terbaru,saya baru selesai pengambaran iklan Habib Jewel. 25hb August saya akan mula shooting drama terbaru saya untuk TV3 yang bertajuk ‘Akulah Perempuan Itu’ arahanFairuz Loy. Akhir September nanti saya akan memulakan pengambaran filem terbaru saya yang bertajuk ‘Langkawi Kamikaze’. Alhamdulillah, masih ada rezeki dalam bidang ni walau macam-macam cerita tak enak tentang diri saya diperkatakan banyak pihak baru-baru ni…..

Saya dapat macam-macam pertanyaan dari anda semua tentang hubungan saya dengan Rizal Ashram (Jejai) dan juga tentang perkahwinan saya dan ekuin Negara Qabil. Jadi,dengan kesempatan yang ada di buletin ni, biar saya jelaskan kepada semua sahabat yang betul mengambil berat tentang diri saya. Terima kasih kerana bertanya pada saya, ini menunjukkan anda semua masih sayang dan ingin mengambil tahu tentang diri saya. Love u all my friends!

Fasha-Sandha-1064x1949-288kb-media-14644-media-132292-1203327303

JEJAI

Saya amat terkejut dengan penyebaran gambar-gambar saya bersama Jejai di internet kebelakangan ini. Saya tidak tahu apa motif penyebaran gambar saya dengan dia. Ya, memang saya pernah berkawan rapat dengan Rizal Ashram (Jejai). Saya mengenali Jejai sejak tahun 2005 sebelum dia berkahwin dengan Nora Danish. Harus saya jelaskan disini,memang saya tidak pernah bercinta dengan Jejai ketika dia masih suami Nora Danish…..

Saya dan Jejai menjadi rapat sejak Januari tahun ini iaitu 6 bulan setelah Nora Danish bercerai. Dia adalah teman rapat saya pada ketika itu. Kami selalu berjumpa dan dia adalah lelaki yang istimewa untuk saya pada ketika itu…

Memang betul, Jejai pernah melamar saya. Dia melamar saya pada tanggal 3 Januari awal tahun 2009. Saya beritahu mama dan keluarga tentang perkara ni tapi mereka menentang. Saya yakin keluarga Jejai juga tentu tidak suka dengan hubungan ini kerana Jejai sudah punyai seorang anak hasil perkahwinan dengan Nora. Tetapi itu semua kisah lama, kami sudah tidak rapat seperti dulu lagi kerana mama saya menghalang saya terlalu rapat dengan Jejai diatas macam2 sebab. Saya menghormati permintaan ibu saya kerana saya terlalu sayangkan mama saya. Mama adalah nyawa saya. Saya sanggup mati demi mama…..

Saya faham, sebagai seorang ibu, mama mahukan yang terbaik untuk masa depan saya. Mama sedih setiap kali orang berkata yang tidak baik tentang diri saya. Orang menuduh saya punca penceraian Nora dan Jejai sedangkan orang tidak tahu cerita yang sebenar. Walaupun hubungan kami dihalang, Saya dan Jejai terus berhubung sehinggalah pada tanggal 11 feb, saya mengambil keputusan untuk tidak mahu meneruskan apa-apa hubungan dengan Jejai lagi kerana terlalu tertekan. Saya terlalu tertekan kerana saya dipersalahkan sedangkan orang tidak tahu perkara sebenar. Kami tidak berhubung selama hampir sebulan sehinggalah pada 7 march, Jejai menghubungi saya dan merayu-rayu supaya memaafkannya. Ketika itu saya berada di Pasir Gudang, Johor. Jejai terus menghantar sms dan menghubungi saya setiap hari selepas itu walaupun saya tidak peduli dengan rayuannya. Pernah juga Jejai menunggu dihadapan rumah saya selama 4 jam untuk bercakap dengan saya. Jejai tetap mahu saya berkawan dengannya walaupun tidak jadi seperti dulu. Saya setuju setelah berminggu-minggu dia memujuk saya.

Walaupun sudah tidak ada sebarang hubungan istimewa, saya dan Jejai masih berkawan selepas itu. Di mata saya pada ketika itu,dia seorang lelaki yang baik, selalu mengambil berat tentang diri saya dan keluarga dan saya tahu dia perlukan saya dalam hidupnya sebagai seorang kawan. Walaupun ramai orang berprasangka yang tidak elok tentang dirinya,saya tetap berkawan dengan Jejai ketika itu. Pernah juga kami mencuba untuk kembali bersama selama beberapa kali tetapi gagal. Saya rasa masyarakat tidak harus menunding jari pada sesiapa tentang penceraian Jejai dan isterinya. Hanya mereka berdua yang tahu apa yang tidak kena pada rumahtangga mereka. Lagipun soal jodoh,ditangan tuhan.

Tidak dinafikan,saya menjadi mangsa tuduhan, sering dihina dan sering difitnah. Macam-macam fitnah orang lemparkan pada saya tapi saya bersyukur pada yang maha Esa kerana keluarga, teman-teman rapat saya masih mempercayai saya kerana mereka tahu perkara sebenar yang berlaku antara saya dan Jejai. Mereka adalah saksi saya…..

Kesimpulan tentang hubungan saya dan Jejai, kami pernah menjalinkan hubungan istimewa sebelum ini, tetapi kami hanya berkawan selepas itu sehingga tarikh 18 August 2009. Sekarang tidak berhubung lagi. End

QABIL AMBAK

Saya mengenali Qabil Ambak pada August 2008 di Polo Gala dinner. Saya diperkenalkan oleh rakan saya yang bernama Faris. Faris yang menjemput saya ke majlis polo tersebut. Ketika pertama kali pertemuan kami, Jejai turut berada di sana. Saya ke majlis tersebut bersama kakak angkat saya iaitu Maria Farida. Selepas majlis tersebut, kami menjadi kawan dan berhubung melalui sms. Dia sering bertanya khabar dan begitu juga saya. Saya pernah pergi ke rumah Qabil dan pernah berjumpa famili Qabil di open house pada hari raya ke-3 tahun lepas. Kami menjadi kawan baik dan lebih rapat selepas Qabil datang membantu saya di SJMC dan Damansara specialist pada 12 feb 2009. Saya terpaksa ditahan selama 2 hari di hospital kerana mengambil pil tidur berlebihan. Saya mengalami insomnia pada ketika itu kerana tekanan perasaan yang saya hadapi menyebabkan saya sukar untuk tidur. Qabil adalah sahabat yang paling rapat dengan saya pada waktu itu sehingga ke hari ini. Kami pernah membincangkan bermacam-macam topik tentang kehidupan. Dia seorang yang positif dan mengajar saya untuk menjadi seorang yang positif. Kami berhubung setiap hari sekarang walaupun jarang berjumpa. Dia juga baik dengan keluarga saya. Dia adalah lelaki yang rajin bekerja dan seorang pendengar yang baik. Dia juga sering memberi nasihat pada saya supaya menjadi seorang yang lebih baik. Semoga persahabatan kami berkekalan.

Fasha+Sandha


KAHWIN

Ini adalah pengakuan saya yang ikhlas. Sepanjang hidup saya, sudah 4 kali saya dilamar untuk dijadikan isteri dan sudah 4 kali saya menerima cincin.

Lamaran pertama adalah pada tahun 2007 oleh Ally Iskandar. Saya menolak secara baik walaupun mama dan keluarga sukakan Ally. Saya menolak kerana kerana saya hanya menganggap dia sebagai seorang abang. Dia terlalu baik untuk saya.

Lamaran ke-2 adalah daripada seorang VVIP yg sangat dikenali dari Brunei pada pertengahan 2007. Saya menolak kerana saya langsung tidak mengenali vvip tersebut. Dia seorang peminat (tak mungkin saya ingin berkahwin dengan orang yang saya langsung tidak kenal)

Lamaran ke-3 adalah daripada Jejai pada Januari 2009. Saya mengambil masa yang panjang untuk berfikir tentang perkara tersebut kerana terlalu banyak masalah yang akan saya hadapi sekiranya saya berkahwin dengan Jejai.

Lamaran yang ke-4 pada pertengahan Mac. Siapa lelaki itu? Siapa lelaki yang akan menjadi suami saya? Insyaallah,saya akan umumkan pada hujung tahun ni. Saya cuma minta agar diberikan sedikit masa diatas sebab-sebab tertentu. Saya hanya menunggu masa yang sesuai . Doakan agar tidak ada aral yang akan menganggu hubungan kami. Bukan saya tidak mahu berterus terang sekarang, saya khuatir jika saya beritahu sekarang, perkara lain pula akan jadi. Lebih elok saya umumkan apabila masa yang sebenar sudah hampir tiba. Apapun,Kita hanya mampu merancang. Tuhan yang menentukan.

CINTA

Cinta saya adalah pada kerjaya saya.

Keluarga saya iaitu mama, daddy, Farra Sandha, Fasyina Sandha, Daniel, Elisya sandha, Mahsuri, Dani Raiyan, Amirul.

Pengurus saya, Nik Yasmin dan P.A saya iaitu Jane Thomas.

Sahabat karib saya sejak dibangku sekolah lagi iaitu Nana, kakak angkat saya, Maria Farida. Adik angkat saya iaitu Natasha dan Jimbit, juga kawan baik saya Saerah dan Hafiz…..

Tak lupa,

Cinta saya pada teman-teman saya di myspace yang selalu bagi semangat pada saya.Semoga ketemu lagi. Salam ramadhan. Terima kasih kerana sudi mendengar luahan hati saya. ….

Terima kasih juga pada bloggers yang tidak jemu-jemu menghentam saya. Menabur fitnah. Memburukkan saya. Selagi anda masih menulis tentang saya (samada baik atau buruk), ianya membuktikan anda masih ingin ambil tahu tentang saya. Walaupun apa yang anda tulis adakalanya membuat saya menangis,saya tetap hargai…..

Thanks again,

Nur Fasha Sandha

21 Responses to “Luahan Hati Fasha Sandha:Eksklusif”

  1. blz yek…klu bleh cye nk no fon…he3

  2. nk no fon fasha ke???
    hahaha…

  3. erm sbr2 lah k kak fasha…ape pn adik mint sngt dgn kak fasha…harp2 kak fasha sbar jer lah dgn ape2 jer tomahan dan herdikan yg diberikn….yg pnting kak fasha msti tetp sukses dlm bidang yg kak fasha ceburi skrg k…

  4. emy,gantang pn minat gk ngn fasha ni…x kesah la die cmne pn,gantang ttp minat kt die,hihihi…

  5. sabar je kla kak fasya sanda/////////////// apa depa nak buat buat la………

  6. sudahlah betina…x tahula aku jantan mana yg sanggup nak ambil ko jadi bini..jalang punya olang ma!

  7. Saya suka fasha sandha masa dulu,yg dia blakon watak sbg natasha,drama ptama dia xsilap kot…sekarang dah makin kurang minat.

  8. yasmin syahirah Says:

    akak fasha nak no phone akak please…hahahahahaah

  9. Eeee….Poyo laaaaa……….

  10. aku X minat lgsong dgn fasha..

  11. sori but i don’t like fasha sandha b’coz she’s gedik dan mintapuji and then tarikh perhatian media mcm dia tu lawa sangat

  12. pahal ngan korang nie…lucu lah….hahahahha

  13. Pasha sandha adalah pujaan sy…x kira apa orang ckp sy tetep sokong Pasha Sandha…

  14. what goes round comes round

  15. budak_baik Says:

    weh la… fasha mmg lawa la wei… huhu… sape ckp die x lawa mmg org tu buta xpon jeles… jgn mara2 yer!

  16. biasalah lumrah manusia suka judge org. fasha punye lakonan mmg best tapi telalu banyak kontroversi sana sini. sama ada betul atau tidak perkara2 yg tidak baik u lakukan , hanya u yg tahu fasha. kalau u betul Tuhan akan tunjukkan jalan……

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: